Porównanie Kross Trans 8.0 czarny bordowy srebrny mat 2018 vs Rower Kross Trans Global Czarny Platynowy 2017

wyprzedane wyprzedane
4,64 4,64 5 0 (4,6) 4,5 4,5 5 0 (4,5)

Dane podstawowe

Marka
Kross Kross
Rodzaj
Turystyczne Turystyczne
Przeznaczenie
Męskie Męskie
Rok modelowy
2018 -
Popularne serie
Kross Trans -
Bagażnik
Z bagażnikiem Z bagażnikiem
Koszyk
Bez koszyka Bez koszyka
Kolor
Czarne Czarne

Koła

Rozmiar kół
28" -
Błotniki
Z błotnikami Z błotnikami
Opony
Schwalbe Silento Puncture Protection (28"x1,6") Schwalbe Maraton Supreme RaceGuard 28"x1,6"
Obręcze
Kross Disc Kross
Piasta przednia
Shimano Nexus DH-3D37 Shimano DH-3D37
Piasta tylna
Shimano Deore FH-M6000 Shimano Deore M615

Rama

Rama
Aluminium Performance Aluminium Performance
Materiał ramy
Aluminium -
Widelec
Sr Suntour Nex Hlo Rock Shox Paragon Silver TK
Amortyzacja
Przód Przód
Tylny amortyzator
- -

Napęd

Liczba biegów
27 27
Rodzaj przerzutki
Zewnętrzna -
Przerzutka przednia
Shimano Acera Fd-T3000 Shimano Deore Fd-M590
Przerzutka tylna
Shimano Deore Rd-M591 Shimano Xt Rd-M771
Rodzaj hamulców
Tarczowe - hydrauliczne -
Dźwignie hamulca
Shimano BL-M315 Shimano Bl-M506
Hamulec przód
Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny) Shimano Br-M447
Hamulec tył
Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny) Shimano Br-M447
Kaseta / Wolnobieg
Shimano Acera CS-HG200-9 11-32T Shimano CS-HG400-9 11-32T
Łańcuch
Shimano Cn-hg53 Shimano Cn-hg53
Manetki
Shimano Acera Sl-M3000 Shimano Deore SL-M590 3x9
Mechanizm korbowy
Shimano Acera FC-T3010 48/36/26T Shimano Alivio FC-T4010 48/38/28T
Środek suportu
FP-B902 Shimano BB-ES300 Octalink

Komponenty

Kierownica
Stalowa (610mm, 25.4mm) Kross Universal Components
Wspornik kierownicy
Aluminiowy Kross Universal Components
Wspornik siodła
Aluminium amortyzowany 350mm, 27.2mm Kross Universal Components
Siodło
Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel Selle Royal Lookin Classic Athletic Royalgel
Pedały
Vp-613 VP Aluminium
Stery
VP A41AC (1-1/8") VP A41AC Pół-zintegrowane
Chwyty
Kross Gripen Herrmans Endorfin

Parametry fizyczne

Waga
16,8 kg 16,3 kg

Cechy Produktów

jakość
trwałość
wygoda

Opinie

Opinie kupujących
  • Klientka
    4,50 4,5/5
    Rower rewelacyjny , bardzo wygodna pozycja do jazy, bardzo lekko i przyjemnie się na nim jeździ , wyposażenie super ale wielki minus za prowizorkę jeśli chodzi o podłączenie światłą przedniego i tylnego . Za taką cenę i przy takiej jakości należałoby wykonać to solidnie.
    czytaj więcej
  • Michał
    5,00 5/5
    Dobry sprzęt, wygodny, cena może mogłaby być troszkę niższa. Po złożeniu trzeba troszkę pojeździć żeby się wszystko poukładało i trzeba podjechać do serwisu na małą korektę ustawień, ale to chyba norma przy takim sprzęcie.
    czytaj więcej
  • Wojciech
    5,00 5/5
    Bardzo dobry rower. Nowoczesne wzornictwo, wszystko jak w najlepszym najwyższym poziomie. Polecam dla niedzielnych rowerzystów jak i dla długodystansowców.
    czytaj więcej
  • Bialkow
    5,00 5/5
    Bardzo fajny rower za miasto i poza. Lekki i solidnie wykonany. Swietnie sie na nim jezdzi. Budowa ramy to dla mnie strzal w dziesiatke. Siodelko w wyposazeniu nie jest z najwyzszej polki i podobnie pedaly, ale to sa czesci, ktore mozna dobrac indywidualnie.
    czytaj więcej
  • Mirosław
    4,50 4,5/5
    Rower bez większych zastrzeżeń. Wygodny. W tej cenie możnaby odejść od przestarzałego rozwiązania w suporcie jakim jest Octalink. Rura podsiodłowa amortyzowana jest w mojej ocenie zbyt delikatna. Na razie nowy to działa. Zobaczymy po czasie.
    czytaj więcej
  • SergiiF
    5,00 5/5
    Jeden z lepszych rowerów trekkingowych w stosunku ceny do jakości.
    czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów
1/2 0/2

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj roweru to kategoria określająca przeznaczenie i specjalizację roweru, dostosowany do różnych stylów jazdy i zastosowań.

Przeznaczenie

Przeznaczenie roweru to jego główny cel lub zastosowanie, np. rower górski przeznaczony do terenów off-road, rower miejski do codziennego dojazdu, szosowy do jazdy po drogach asfaltowych itp.

Rok produkcji

Rok modelowy może wskazać, czy rower jest najnowszym modelem dostępnym na rynku, czy też już nieco przestarzałym. Oznacza to, że starsze rowery mogą mieć starsze komponenty i mogą nie oferować najnowszych funkcji i udoskonaleń. Dlatego rok modelowy jest ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy zakupie roweru, aby upewnić się, że spełnia on nasze oczekiwania pod względem technologicznym i jakościowym.

Popularne serie

Popularne serie rowerów to linie modelowe, które oferują różne warianty rowerów o podobnych cechach i specyfikacjach, dostosowane do różnych stylów jazdy lub potrzeb użytkowników.

Dodatkowe wyposażenie

Dodatkowe wyposażenie roweru to akcesoria i części, które można dołączyć, by ulepszyć funkcjonalność lub wygodę jazdy.

Bagażnik

Bagażnik rowerowy to konstrukcja, na której można przymocować torby lub bagaż, umożliwiając wygodne przewożenie rzeczy podczas jazdy na rowerze.

Koszyk

Koszyk rowerowy to praktyczny dodatek, który mocuje się na rowerze, służący do przewożenia drobnych przedmiotów, zakupów lub innych rzeczy podczas jazdy.

Rozmiar kół

Rozmiar kół ma istotne znaczenie dla charakterystyki jazdy, wygody i efektywności użytkowania roweru. Odpowiednio dobrany rozmiar kół pozwala na osiągnięcie optymalnych parametrów jazdy, które wpływają na komfort, wydajność i kontrolę podczas jazdy. Wielkość kół wpływa między innymi na kąt ustawienia ramy, wysokość siodełka i kierownicy oraz stabilność i kontrolę nad rowerem.

Błotniki

Błotniki rowerowe to elementy montowane nad kołami, chroniące przed bryzgami wody i błota podczas jazdy rowerem w deszczu lub na mokrych nawierzchniach.

Rozmiar ramy

Rozmiar ramy w rowerze to jeden z najważniejszych parametrów, który określa, jak duży powinien być rower, aby zapewnić wygodne i bezpieczne użytkowanie dla konkretnej osoby. Odpowiednio dobrana ramka rowerowa pozwala na optymalne dopasowanie roweru do sylwetki i wymiarów ciała użytkownika, co wpływa na wygodę i zmniejsza ryzyko wystąpienia bólu lub kontuzji. Właściwie dobrana ramka pozwala na efektywną pracę mięśni podczas pedałowania, co prowadzi do lepszych wyników i większej wydajności.

Materiał ramy

Materiał, z którego wykonana jest konstrukcja roweru. Wpływaja na jego wytrzymałość, wagę i właściwości jezdne.

Amortyzacja

Amortyzacja w rowerze ma kluczowe znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy, szczególnie na nierównym terenie. Amortyzatory służą do redukcji drgań i wstrząsów, chroniąc przed urazami kręgosłupa i innych kontuzjami. Rower z dobrą amortyzacją zapewnia płynniejszą jazdę i umożliwia szybsze pokonywanie trudnego terenu. Wyróżnia się kilka rodzajów amortyzacji, w tym przednie, tylne oraz pełne, w zależności od rodzaju roweru i stylu jazdy.

Liczba biegów

Liczba biegów w rowerach pozwala dostosować trudność pedałowania do terenu i preferencji. Wyższa liczba biegów daje większą różnorodność kombinacji, przydatną na nierównym terenie, a niższa liczba biegów jest odpowiednia dla płaskiego terenu.

Rodzaj przerzutki

Rodzaj przerzutki pozwala wybrać rower z odpowiednią przerzutką, dopasowaną do poziomu zaawansowania, wydajności i komfortu jazdy. Przerzutka wewnętrzna: Umieszczona w piaście tylnego koła, niewidoczna na zewnątrz. Oferuje lepszą ochronę przed uszkodzeniami. Łatwa w obsłudze i ma niskie wymagania konserwacyjne. Przerzutka zewnętrzna: Zamontowana na zewnętrznej stronie ramy. Widoczna i wymaga większej uwagi przy konserwacji, ale oferuje szeroki zakres przełożeń i precyzyjne zmiany biegów.

Rodzaj hamulców

Rodzaj hamulców w rowerze ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy i kontroli nad rowerem. Wyróżnia się dwa główne rodzaje hamulców: tarczowe i szczękowe. Hamulce tarczowe zapewniają lepszą kontrolę i wydajność hamowania, szczególnie w trudnych warunkach, a także są bardziej wytrzymałe i mniej narażone na zużycie niż hamulce szczękowe. Hamulce szczękowe są bardziej popularne w rowerach miejskich i trekkingowych, ponieważ są tańsze i łatwiejsze w konserwacji i regulacji.

Korba

Korba rowerowa to część roweru, zawierająca pedały i ramiona, które przekazują moc pedałowania na łańcuch i napędzają koła.

Waga

Waga roweru to masa całego pojazdu bez dodatkowych akcesoriów ani załadunku. Ma znaczenie dla wydolności i przenoszenia roweru.