Porównanie Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD (Sony E) vs Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM ART (Nikon)

od3 425,00 od5 290,00
4,92 4,92 5 0 (4,9) 4,75 4,75 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka
Tamron Sigma
Rodzaj
Standardowe Standardowe
Model
28-75mm F/2.8 Di III RXD f/ Sony FE A 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM

Fizyczne

Długość
117,8 mm 107,6 mm
Waga
550 g 1070 g

Charakterystyka

Typ bagnetu
Sony E Nikon F
Typ ogniskowania
Zmiennoogniskowe zoom Zmiennoogniskowe zoom
Średnica filtra
67 mm 82 mm

Techniczne

Obiektyw do matryc
Pełna klatka Pełna klatka
Ustawienie ostrości
Autofocus Autofocus
Liczba listków
9 9
Mechanizm autofokusa
AF/MF -
Ogniskowa
28-75 mm 24-70 mm
Pole widzenia
75,4-32,2 stopnia 34,3-84,1 stopnia
Światłosiła
f/2,8 f/2,8
Stabilizacja
Bez stabilizacji Ze stabilizacją
Ostrość od
0,19 m 0,37 m

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • dr
    5,00 5/5
    Za te pieniądze nie znajdziemy lepszego obiektywu zmiennoogniskowego do systemu FE. Obiektyw oferuje przydatny zakres ogniskowych, w niewielkiej obudowie ze stałym światłem 2.8. Sama jakość obrazu powinna zadowolić każdego, nawet bardzo wymagającego użytkownika. Na 42 mpx matrycy a7r3 jakość obrazka w centrum kadru jest zawsze wyśmienita już od pełnej wartości przysłony. Dla miłośników krajobrazu obiektyw również się sprawdzi - wraz z przymykaniem przysłony brzegi kadru zyskują zarówno na kontraście jak i ostrości (choć nawet na pełnej dziurze nie jest źle). Cieszą uszczelnienia oraz fluorowa powłoka przedniej soczewki. Jakość budowa można ocenić jako dobra - obiektyw nie ma luzów, pierścienie chodzą z należytym oporem, choć jakość zastosowanych materiałów jest gorszej jakości jak w obiek
    czytaj więcej
  • k...o
    5,00 5/5
    Jeszcze testuję, niemniej jest to jeden z najlepszych zoomów o takiej jasności, jakości i cenie :)
    czytaj więcej
  • Jan
    5,00 5/5
    Kupiłem obiektyw do Sony A7III na śluby. To była najlepsza decyzja - chciałem kupić 2 stałki manualne i bym dopiero popłynął. Zresztą nawet stałki z AF by mi skomplikowały życie przy jednym body..,. na ślubie nie ma czasu zmieniać obiektów. W tym Tamronie autofokus działa jak marzenie, zero problemów po chwili wyczucia jego działania. Jednym obiektywem jestem w stanie obskoczyć wszystkie kadry. Wyważyłem go bez problemu na weebill lab.
    czytaj więcej
  • g...z
    5,00 5/5
    Solidny ,jasny wysoka jakość wykonania
    czytaj więcej
  • k...n
    4,00 4/5
    Nie jest to zły obiektyw, ale też nie aż tak dobry jak bym oczekiwał. Wszystko w sumie jak w internetowych recenzjach - cieżki, porządnie wykonany, fajny bokeh, pewny autofocus. Bardzo dobrze działa z adapterem FTZ i Nikonem Z6. Ale jednak nie jest takie 24-70 2.8 jakie chciałbym mieć. Trochę jakby obrazkowi brakuje czegoś w ostrości i ogólnym kontraście. Może nowe obiektywy Z przestawiły wysoko poprzeczkę oczekiwań (i to nie tylko te nadroższe f2.8).
    czytaj więcej
  • m...1
    4,00 4/5
    Art to Art. Miałem wcześniej Sigmę 17-50 f 2.8, z której byłem bardzo zadowolony. Miała już swoje lata, gumy zaczęły się odklejać, poza tym brakowało mi troszkę ogniskowej na dłuższym końcu. No i co tu dużo mówić, ciekaw byłem tego Arta. I mimo, że tamtej nic nie brakowało, ta nowa Sigma widać, że lepiej wykonana. Mogła by być ciut ostrzejsza na brzegach, ale i tak jest bardzo fajna.
    czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów
2/3 1/3
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.