Porównanie Nikon D500 + 16-80mm f/2,8-4E vs Nikon D750 + AF-S 24-120mm f/4 ED VR

wyprzedane od8 400,00
5 5 5 0 (5,0) 4,86 4,86 5 0 (4,9)
Wybrane oferty

Dane podstawowe

Marka
Nikon Nikon
Kolor
Czarny Czarny

Parametry techniczne

Stablizacja obrazu w korpusie
Nie Nie
Rodzaj autofocusa
Fazowy Fazowy, Kontrastu
Ilość punktów autofocusa
153 51
Mnożnik ogniskowej
1.5 -
Liczba przewodnia wbudowanej lampy błyskowej
brak wbudowanej lampy 12
Maksymalna wartość czułości ISO
1640000 12800
Minimalny czas naświetlania
1/8000 1/4000
Niestandardowy balans bieli
Tak Tak
Rodzaj migawki
Szczelinowa, Mechaniczna, Elektroniczna Szczelinowa, Elektroniczna
Rodzaj wizjera
pryzmatyczny pentapryzmatyczny
Obsługa formatu RAW
Tak Tak
Funkcje
Wirtualny horyzont, Interwałometr, Auto ISO, Focus peaking Auto ISO
Stabilizacja obrazu w obiektywie
Nie Nie
Hot Shoe
Tak Tak
Wkręt pod statyw
Tak Tak
W zestawie
Korpus + obiektyw Korpus + obiektyw
Złącza i porty
GPS, mini jack, Pictbridge, USB 3.0, Wężyk spustowy, Wi-Fi, NFC, HDMI (Typ C), Bluetooth mini jack, Wi-Fi, HDMI (Typ C), USB Hi-Speed
Model
D500 + 16-80mm D750 + AF-S 24-120mm f/4 ED VR
Komunikacja
Bluetooth, NFC, Wi-Fi Wi-Fi
Lampa błyskowa
Brak Wbudowana
Rodzaj
z obiektywem 16-80 mm z obiektywem 24-120 mm

Zapis danych

Karty pamięci
SD, SDHC, SDXC, XQD SD, SDHC, SDXC

Matryca

Technologia matrycy
CMOS CMOS
Rozmiar matrycy
23.5 x 15.7 mm 35.9 x 24 mm
Rozdzielczość efektywna
20,9 Mpix 24,3 Mpix
Maksymalna rozdzielczość
5568 x 3712 6016 x 4016
Rozdzielczość filmów
3840 x 2160 1920 x 1080
Automatyczne czyszczenie matrycy
Tak Tak
Ilość megapikseli
20,1 – 24 24,1 – 25,8

Obiektyw

Obiektyw w zestawie
Jeden obiektyw Jeden obiektyw
Rodzaj obiektywu
Teleobiektyw Uniwersalny zoom
Zoom optyczny
0x 0x
Punkty autofokusa
powyżej 79 50 - 65

Funkcje

Auto-Bracketing
Tak Nie
Technika redukcji czerwonych oczu
Tak Tak
Synchronizacja z drugą kurtyną
Tak Tak
Live View
Tak Tak
Maksymalna szybkość zdjęć w serii
10 kl./s 6.5 kl./s
Dodatkowe funkcje
System usuwania kurzu, Podgląd głębi ostrości, Podwójne gniazdo kart pamięci System usuwania kurzu, Podgląd głębi ostrości, Podwójne gniazdo kart pamięci, Tryb zdjęć HDR
Maksymalna ilość zdjęć w serii
- 9

Ekran

Wyświetlacz LCD
3.2'' 3.2''
Ruchomy ekran
Nie Tak
Ekran dotykowy
Tak Nie

Fizyczne

Głębokość
81 mm 78 mm
Wysokość
115 mm 113 mm
Szerokość
147 mm 140,5 mm
Waga
760 g 840 g

Cechy Produktów

funkcjonalność
jakość zdjęć
szybkość działania

Opinie

Opinie kupujących
  • Karolina
    5,00 5/5
    Sprzęt klasyfikowany jako profesjonalny zdecydowanie zasługuje na swoją klasyfikację. Ogromne możliwości w zakresie wyboru parametrów, które dają super efekt na zdjęciach. Jest niesamowity. Polecam wszystkim świadomym użytkownikom. Zalety: - cena w porównaniu z konkurencją - ergonomiczny grip - funkcjonalność - jakość zdjęć - system pomiaru światła - szybki i celny af - szybkość działania
    czytaj więcej
  • b...z
    5,00 5/5
    Polecam
    czytaj więcej
  • s...a
    5,00 5/5
    Body bardzo dobrze wykonane z ergonomią charakterystyczną dla aparatów nikona. Przesiadłem się z leciwego D70s i mimo różnicy czasu dzielącej oba aparaty - odnalazłem się bardzo szybko. Obiektyw (24-120 F4 VR) dość ciężki posiada lekkie luzy na pierścieniu ustawiania ostrości, pierścień zmiany ogniskowej - bez zarzutu. Ogólnie, zdjęcia bardzo poprawne z charakterystyczną dla "zoomów" winetowaniem i dystorsją. Świetny, szybki autofocus w trybie "wizjera", w trybie "live view" już znacznie gorzej. Aparat idealny do fotografii, niekoniecznie do kręcenia filmów (choć jest taka możliwość). Filmowy lepiej odnajdą się w serii "Z" lub u konkurencji.
    czytaj więcej
  • jancio
    4,50 4,5/5
    Zaczynałem pracę z Nikonem od D3200, D7200 no i teraz z Nikonem D750 mam go krótko dla tego ciężko mi opisać zalety i wady. Moją praktyczną pracę z Nikonem D750 zacząłem 06.01.2020 r. na orszaku trzech króli. W porównaniu z moimi Nikosiami D750 bardzo sobie radzi z szybkością autofokusa na zewnątrz i wewnątrz. W kościele robiłem zdjęcia bez lampy błyskowej i byłem zadowolony z ostrości i jasności zdjęć. Jedyny dla mnie mankament to monitor przy zerowej temperaturze. Ja robię zdjęcia przez wizjer dla tego zbliżam usta do monitora i on z tego względu paruje. Jest to dla mnie niewygodne jak chcę zobaczyć na monitorze jakoś zdjęcia muszę odczekać jak zniknie para. To na razie mój jedyny minus. Dla innych może nie być to problem korzystając z monitora.
    czytaj więcej
  • T...z
    5,00 5/5
    Fenomenalny aparat. Uszczelniony z dobrym gripem. Brak 1/8000 zastepuje lo iso. Posiada wbudowany flash jako wyzwalacz fotoceli. Mozliwosc konfigurowania przycisków. Cena - jakość 100%. Jestem zadowolony. To moje 3cie body
    czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów
18/23 16/23
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Stablizacja obrazu w korpusie

Stabilizacja obrazu w korpusie to jedna z funkcji, którą posiadają niektóre modele lustrzanek cyfrowych. Jest to stabilizacja wbudowana w matrycę, dzięki której nie jest konieczny obiektyw ze stabilizacją. Producent powinien podawać skuteczność stabilizacji obrazu w korpusie jaką posiada dany model. Wysoka skuteczność pozwoli na robienie ostrych, wyraźnych zdjęć przy korzystaniu z długich ogniskowych i gdy nie używamy statywu.

Ilość punktów autofocusa

Ilość punktów autofocusa to jeden z parametrów lustrzanki cyfrowej, który określa w ilu miejscach aparat może wyostrzyć obraz na jednym kadrze. Im więcej punktów autofocusa, tym bardziej ostre zdjęcie. Dzięki nim możliwe jest szybkie i precyzyjne nastawienie ostrości, również na obiekty, które znajdują się poza centrum kadru. w aparatach wysokiej jakości, takich punktów może być nawet kilkadziesiąt, a użytkownik może samodzielnie dostosować ich ilość.

Maksymalna wartość czułości ISO

Maksymalna wartość czułości ISO to parametr w aparacie, który określa wrażliwość sensora na światło. Im wyższy ten parametr, tym matryca mocniej reaguje na światło. Im wyższa czułość, tym mniejsza jakość zdjęć. Pojawiają się szumy, zmniejsza się szczegółowość, kontrast i nasycenie. Wyższą wartość czułości ISO zazwyczaj wykorzystuje się podczas robienia zdjęć w nocy, podczas zdjęć dziennych możemy ją wykorzystać dla uzyskania specjalnego efektu na zdjęciu.

Minimalny czas naświetlania

Minimalny czas naświetlania w lustrzankach cyfrowych - jest to, najprościej mówiąc, minimalny czas otwarcia migawki w aparacie. W tym czasie naświetlany jest światłoczuły przetwornik fotoelektryczny (czyli światłoczuła matryca). Jeżeli do tej matrycy dotarło za dużo światła, otrzymujemy prześwietlony materiał, a jeżeli za mało - niedoświetlony. Mając duży czas naświetlania możemy wykonać fotografie przy słabym oświetleniu, a ponadto uzyskać interesujące efekty artystyczne.

Niestandardowy balans bieli

Niestandardowy balans bieli to jedna z funkcji w aparacie cyfrowym, która pozwala samodzielnie dostosować balans bieli podczas wykonywania zdjęć. Funkcja ta jest zazwyczaj wykorzystywana w nietypowych warunkach oświetlenia. Aby jej użyć, należy najpierw ją uruchomić, a następnie wykadrować biały obiekt w taki sposób, by wypełnił cały kadr. Dzięki temu, aparat ustawi wartość niestandardowego balansu bieli, która zostanie ustawiona do zdjęć.

Rodzaj migawki

Rodzaj migawki w aparatach bezlusterkowych może być mechaniczny, elektroniczny, hybrydowa lub szczelinowa.

Hot Shoe

Hot Shoe to złącze umieszczone w górnej części korpusu aparatu cyfrowego, które służy do łączenia ze specjalnie ukształtowanym elementem zewnętrznej lampy błyskowej. Pozwala ono na bezpośrednie przekazywanie sygnałów między aparatem i lampą. Możliwe jest również zainstalowanie specjalnego adaptera "gorącej stopki" na aparacie, który umożliwia instalację wszelkich dodatkowych akcesoriów, a nawet drugiego aparatu. Jest to przydatne rozwiązanie zwłaszcza dla profesjonalistów.

Wkręt pod statyw

Wkręt pod statyw - element ze stali nierdzewnej służący do mocowania lustrzanki cyfrowej do statywu. Wkręty są gwintowane w dwóch standardach: UNC 1/4" ze skokiem gwintu w ilości 20 zwojów na cal oraz UNC 3/8" ze skokiem gwintu w ilości 16 zwojów na cal. Gwinty wkrętów pod statyw posiadają kąt boku zarysu o wartości 60⁰.

Złącza i porty

Złącza i porty w aparatach bezlusterkowych to interfejsy do podłączania dodatkowych akcesoriów i przesyłania danych. Mogą zawierać porty USB, HDMI, mikrofonowe, słuchawkowe i gniazdo dla karty pamięci. Umożliwiają ładowanie, przesyłanie zdjęć oraz podłączanie mikrofonów czy innych akcesoriów.

Komunikacja

Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.

Karty pamięci

Karty pamięci w aparatach bezlusterkowych to nośniki danych, na których zapisywane są zdjęcia i filmy. Popularne rodzaje to karty SD oraz ich wersje rozszerzone, jak SDHC i SDXC. Wielkość karty zależy od potrzeb użytkownika i możliwości aparatu.

Rozmiar matrycy

Rozmiar matrycy w aparatach bezlusterkowych wpływa na jakość obrazu. Wyróżniamy APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Im większa matryca, tym lepsza jakość zdjęć, szczególnie przy słabym oświetleniu.

Rozdzielczość efektywna

Rozdzielczość efektywna aparatu cyfrowego jest określana za pomocą dwóch liczb określających liczbę pikseli w matrycy. Pierwsza to liczba wszystkich pikseli (np. 8,2MP), druga to liczba pikseli efektywnych (np.8,0MP). Liczba wszystkich pikseli określa nam, ile pikseli światłoczułych jest na matrycy aparatu. Liczba pikseli efektywnych określa z kolei, ile z tych pikseli stanowi punkty robionego zdjęcia (w praktyce jest równa iloczynowi wskazanej rozdzielczości aparatu).

Maksymalna rozdzielczość

Maksymalna rozdzielczość to jeden z parametrów aparatów cyfrowych, który podawany jest megapikselach i określa on maksymalną liczbę foto-czułych komórek na elemencie światłoczułym aparatu. Każda komórka odpowiada jednemu pikselowi zdjęcia. Im większa maksymalna rozdzielczość, tym lepszej jakości zdjęcia otrzymamy po ich wywołaniu. w celu określenia potrzebnej rozdzielczości powinniśmy ustalić wielkość zdjęć do wywołania. Im jest ona większa, tym większej rozdzielczości potrzebujemy.

Rozdzielczość filmów

Rozdzielczość filmów to parametr mówiący o tym, w jakiej rozdzielczości będą nagrywane filmy przez dany apart cyfrowy. Główną rolą aparatu jest robienie zdjęć, dlatego nagrywane filmy będą zazwyczaj gorszej jakości, niż te nagrane sprzętem do tego przeznaczonym. Jest to dodatkowa funkcja. Standardowa rozdzielczość nagrań aparatem cyfrowym wynosi 160x120, 320x240, lub 640x480 pikseli. Nawet najwyższa rozdzielczość nie zapewni dobrej jakość filmów.

Automatyczne czyszczenie matrycy

Automatyczne czyszczenie matrycy to funkcja, którą posiadają lustrzanki cyfrowe. Czyszczenie jest wykonywana za pomocą ultradźwięków, niektóre urządzenie aktywują funkcję automatycznie przy wyłączaniu i włączaniu aparatu, a w niektórych trzeba ją uruchomić samodzielnie. Automatyczne czyszczenie radzi sobie z większością zabrudzeń, ale nie jest w stu procentach skuteczne, dlatego zdarza się, że pozostawi część zabrudzeń. Warto wykonywać czynności, które uchronią aparat przez zabrudzeniem.

Ilość megapikseli

Ilość megapikseli - oznacza liczbę pikseli w milionach. Piksele to z kolei części składowe obrazu wyświetlanego na matrycy lustrzanki cyfrowej. Każdy z tych niewielkich elementów ma przypisany kolor w systemie RGB.

Obiektyw w zestawie

Obiektyw w zestawie to parametr lustrzanek cyfrowych, który informuje nas ile i jakie obiektywy znajdują się w zestawie z danym modelem lustrzanki cyfrowej. Lustrzanka cyfrowa może mieć z reguły dołączony jeden lub dwa obiektywy. Istnieje również możliwość dokupienia obiektywu spoza zestawu, który również będzie kompatybilny z naszym aparatem. Rodzaj obiektywu w zestawie to jeden z ważniejszych czynników decydujący o jakości wykonywanych zdjęć.

Zoom optyczny

Zoom optyczny to jeden z parametrów aparatu cyfrowego. Informuje nas o tym, ile razy można zwiększyć ogniskową w obiektywnie zmiennoogniskowym, a więc jaki jest zakres przybliżenia. Przykładowo, pięciokrotny zoom (zoom x5 ]) mówi o tym, że najdłuższa ogniskowa w danym obiektywie będzie pięć razy dłuższa, niż jego najkrótsza ogniskowa. Zoom optyczny to ważny parametr, gdyż umożliwia wykonania przybliżenia na interesujący nas obiekt.

Auto-Bracketing

Auto - bracketing to jedna z funkcji dostępna w lustrzankach cyfrowych, dzięki niej możliwe jest prawidłowe naświetlenie zdjęcia. Aparat wykonuje dwa lub trzy zdjęcia tej samej sceny z różnymi parametrami naświetlania, dzięki czemu możliwy jest wybór tego najlepszego. Zazwyczaj auto-bracketing wykorzystuje się podczas trudnych warunków oświetleniowych, gdy jest ciemno lub gdy występują też duże kontrasty. To funkcja również przydatna dla początkujących fotografów.

Technika redukcji czerwonych oczu

Technika redukcji czerwonych oczu to jedna z funkcji lustrzanki cyfrowej. Umożliwia likwidację efektu czerwonych oczu na zdjęciach wykonywanych z użyciem lampy błyskowej. W aparacie z wbudowaną lampą błyskową, wykonywanych jest kilka krótkich błysków jeszcze przed otwarciem migawki. Powoduje to zmniejszenie się źrenicy , dzięki czemu oko przystosowuje się do jasnego światła. Następnie wykonywane jest zdjęcie, na którym przystosowane do światła oczy, nie wychodzą na czerwono.

Synchronizacja z drugą kurtyną

Synchronizacja z druga kurtyną to funkcja w lustrzance cyfrowej, która podczas robienia zdjęcia naświetla wpierw tło zdjęcia światłem zastanym, by następnie uruchomić lampę tuż przed zamknięciem migawki. Taki zabieg ma na celu doświetlenie fotografowanego obiektu, ale dzięki niemu na zdjęciu widoczne jest również tło. Jeśli nie użyjemy synchronizacji z drugą kurtyną, tło może wyjść całe czarne, co nie zawsze jest pożądanym efektem.

Live View

Live View to jedna z funkcji stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Tryb Live View pozwala obejrzeć obraz na wyświetlaczu podczas kadrowania. Jest to możliwe dzięki podniesieniu lustra przez lustrzankę, obraz jest wtedy rejestrowany przez matrycę i wyświetlany na ekranie aparatu. Nie każda lustrzanka posiada taką funkcję, wtedy nie ma możliwości podglądu na wyświetlaczu, jedynie przez wizjer.

Maksymalna ilość zdjęć w serii

Maksymalna ilość zdjęć w serii to jeden z parametrów w aparacie cyfrowym. Określa on ile zdjęć jedno po drugim wykona aparat, przy uruchomionej funkcji zdjęcia seryjne. W zależności od modelu, aparat może wykonać od kilku do nawet kilkudziesięciu zdjęć w serii. Często możliwe jest również wybranie szybkości robienia zdjęć seryjnych między serią szybką i normalną.

Maksymalna szybkość zdjęć w serii

Maksymalna szybkość zdjęć w serii to parametr aparatów cyfrowych podawany w klatkach na sekundę. Informuje nas o tym, ile maksymalnie klatek zapisze aparat w ciągu jednej sekundy, jeśli uruchomimy funkcję zdjęć seryjnych. W profesjonalnym sprzęcie może to być nawet 10 klatek na sekundę. Jest to uzależnione od szybkości działania całego aparatu, również od szybkości transferu danych do pamięci wewnętrznej.

Wyświetlacz LCD

Wyświetlacz LCD to jeden z elementów lustrzanki cyfrowej. Umieszczony zazwyczaj jest z tyłu obudowy, dzięki niemu możliwe jest programowanie ustawień w aparacie. Im jest on większy, tym łatwiej jest dokonywać zmian w ustawieniach. W zależności od modelu, aparat może posiadać wyświetlacz LCD nieruchomy lub ruchomy, który można odchylać lub obracać, a często stosowany jest również dodatkowy monochromatyczny wyświetlacz LCD.

Ruchomy ekran

Ruchomy ekran to funkcja stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Dzięki niej, możemy ustawić ekran aparatu, tak by było nam wygodnie zrobić zdjęcie. Jest to przydatne, gdy wykonując zdjęcie przyjmujemy niestandardową pozycję. Ruchomy ekran daje nam większe możliwości kadrowania. W zależności od modelu, może on być odchylany lub obrotowy. Odwracając ekran wyświetlaczem do obudowy, chronimy go przed uszkodzeniem.