Porównanie Canon EOS 6D Mark II czarny Body (1897C003) vs Nikon D7500 body

od5 196,00 od3 982,00
4,87 4,87 5 0 (4,9) 4,82 4,82 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Dane podstawowe

Marka
Canon Nikon
Kolor
Czarny Czarny

Parametry techniczne

Stablizacja obrazu w korpusie
Tak Nie
Rodzaj autofocusa
Fazowy Fazowy
Ilość punktów autofocusa
45 51
Maksymalna wartość czułości ISO
40000 51200
Minimalny czas naświetlania
1/4000 1/8000
Niestandardowy balans bieli
Tak Tak
Rodzaj migawki
Cyfrowa Szczelinowa, Mechaniczna, Elektroniczna
Rodzaj wizjera
optyczny optyczny
Obsługa formatu RAW
Tak Tak
Funkcje
Auto ISO Interwałometr, Auto ISO
Stabilizacja obrazu w obiektywie
Nie Tak
Hot Shoe
Tak Tak
Wkręt pod statyw
Tak Tak
W zestawie
Korpus Korpus
Złącza i porty
USB 2.0, mini HDMI GPS, mini jack, Pictbridge, Wi-Fi, micro USB 2.0, HDMI (Typ C), Bluetooth
Komunikacja
Bluetooth, NFC, Wi-Fi Bluetooth, Wi-Fi
Lampa błyskowa
Możliwość podpięcia Wbudowana
Rodzaj
body body
Mnożnik ogniskowej
- 1.5
Liczba przewodnia wbudowanej lampy błyskowej
- 12/39
Model
- D7500 body

Zapis danych

Karty pamięci
SD SD, SDHC, SDXC

Matryca

Technologia matrycy
CMOS CMOS
Rozmiar matrycy
35.9 x 24 mm 23.5 x 15.7 mm
Rozdzielczość efektywna
26,2 Mpix 20,9 Mpix
Maksymalna rozdzielczość
4160 x 2336 5568 x 3712
Rozdzielczość filmów
1920 x 1080 3840 x 2160
Automatyczne czyszczenie matrycy
Nie Tak
Ilość megapikseli
25,9 – 37,5 20,1 – 24

Obiektyw

Obiektyw w zestawie
Bez obiektywu Bez obiektywu
Rodzaj obiektywu
Bez obiektywu Bez obiektywu
Zoom optyczny
W zależności od obiektywu W zależności od obiektywu
Punkty autofokusa
34 - 49 50 - 65

Funkcje

Auto-Bracketing
Nie Tak
Technika redukcji czerwonych oczu
Tak Tak
Synchronizacja z drugą kurtyną
Nie Tak
Live View
Tak Tak
Maksymalna ilość zdjęć w serii
7 -
Maksymalna szybkość zdjęć w serii
7 kl./s 8 kl./s
Dodatkowe funkcje
Filtry artystyczne System usuwania kurzu, Podgląd głębi ostrości

Ekran

Wyświetlacz LCD
3'' 3.2''
Ruchomy ekran
Tak Nie
Ekran dotykowy
Nie Tak

Fizyczne

Waga
440 g 640 g
Głębokość
- 72,5 cm
Wysokość
- 104 mm
Szerokość
- 135,5 cm

Cechy Produktów

funkcjonalność
jakość zdjęć
szybkość działania

Opinie

Opinie kupujących
  • j...t
    5,00 5/5
    Przesiadka z Canona 7d na pełną klatkę to poezja. Jak ktoś ma możliwość zakupu tego aparatu to nie warto się długo zastanawiać. Doskonała jakość wykonania, a jakość zdjęć jest fantastyczna. Kupiony przede wszystkim ze względu na doskonałe zdjęcia w słabym oświetleniu. Użyteczność przy bardzo wysokim ISO zadecydowała o zakupie tego modelu i się nie zawiodłem. Sprzęt na razie użytkowany z obiektywem Canon 24-105L F4 i 50mm F 1.8.
    czytaj więcej
  • K...7
    5,00 5/5
    Доброго дня! Покупка прошла швидко, дуже привітливі менеджери. Оформила доставку з післяплатою. Кур’єр доставив на слідуючий день до дверей) дуже дякую)
    czytaj więcej
  • g...n
    5,00 5/5
    Jest to moja kolejna lustrzanka Canona i pierwsza pełna klatka nie dlatego ,że są najlepsze , ale po prostu oferują wszystko na czym mi zależy i generują obrazek ,który mi osobiście się podoba - nie robię zdjęć zawodowo , jestem pasjonatem i hobbystą także dla mnie jest to sprzęt jak znalazł. Generalnie kupując Canona 6D Mark II dostałem wszystko czego oczekiwałem po amatorskiej pełnej klatce . Aparat generuje bardzo dobrej jakości zdjęcia z przyjemną dla oka kolorystyką - oczywiście duży wpływ na to ma także podpięta optyka . Wysoko oceniam także szybkość działania autofokusu , jego celność a także szybkość działania i obsługę samego aparatu . Aparat ma gabaryty i wagę zbliżoną do Canona 80D którego miałem okazję używać co dla mnie jest kolejnym plusem . Na papierze dynamika tonalna w te
    czytaj więcej
  • Billy
    5,00 5/5
    Za krótko użytkuję aby wystawić w pełni wartościową opinię - odniosę się porównując do Nikona do D7000, którego dotychczas używałem po kilku tygodniach użytkowania. D7500: prędkość i celność AF przeszła moje oczekiwania - bardzo szybki i celny, tj. tryb seryjny, AF-C, 3D - świetnie sobie radzi. Wydaje się lżejszy w dłoni, bardzo dobre wykonanie; trochę zmyliło mnie przesunięcie guzików do kontroli EV i ISO na górę w okolicę spustu, ale to niuanse, szybko się można przyzwyczaić. Myślę też, że zajmie trochę przyzwyczajenie się do ekranu dotykowego, swoją drogą wyraźnie większego. Już po dźwięku migawki słychać jakość.
    czytaj więcej
  • Witold
    5,00 5/5
    Jeden z lepszych body na rynku od Nikona ze średniej półki. Ma przewagę nad D7200 z uwagi na wyposażenie go w niektóre elementy body D500 (np. szczelność, system obróbki 3 generacji, uchylny monitor). Mimo "mniejszej" matrycy od swojego poprzednika oferuje jeszcze lepszą jakość zdjęć. Szkoda, że producent zrezygnował z lepszych elementów wykończeniowych, które były widoczne w D7200. Dzięki temu jednak aparat jest lżejszy, co też nie pozostaje bez znaczenia. Nie do końca są też dopracowane elementy wizualne, np podświetlenie diod z info. Jest b. poręczny w trzymaniu.
    czytaj więcej
  • Cassie
    5,00 5/5
    Zaznaczone powyżej plusy, to takie pierwsze wrażenie, które jest bardzo pozytywne. Przeskoczyłam bowiem z Nikona D5200 na powyższy. Jest to szok technologiczny. Jeśli chodzi o głębszą ocenę sprzętu, to nie jestem w stanie takowej napisać. Dopiero poznaję ten model i to, jak się sprawdza. Najprędzej za rok będę mogła rzetelnie się wypowiedzieć, ponieważ dopiero wtedy będzie on faktycznie przetestowany w każdej porze roku i przy każdych warunkach.
    czytaj więcej

Podsumowanie

Ilość punktów
12/23 18/23
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Stablizacja obrazu w korpusie

Stabilizacja obrazu w korpusie to jedna z funkcji, którą posiadają niektóre modele lustrzanek cyfrowych. Jest to stabilizacja wbudowana w matrycę, dzięki której nie jest konieczny obiektyw ze stabilizacją. Producent powinien podawać skuteczność stabilizacji obrazu w korpusie jaką posiada dany model. Wysoka skuteczność pozwoli na robienie ostrych, wyraźnych zdjęć przy korzystaniu z długich ogniskowych i gdy nie używamy statywu.

Ilość punktów autofocusa

Ilość punktów autofocusa to jeden z parametrów lustrzanki cyfrowej, który określa w ilu miejscach aparat może wyostrzyć obraz na jednym kadrze. Im więcej punktów autofocusa, tym bardziej ostre zdjęcie. Dzięki nim możliwe jest szybkie i precyzyjne nastawienie ostrości, również na obiekty, które znajdują się poza centrum kadru. w aparatach wysokiej jakości, takich punktów może być nawet kilkadziesiąt, a użytkownik może samodzielnie dostosować ich ilość.

Maksymalna wartość czułości ISO

Maksymalna wartość czułości ISO to parametr w aparacie, który określa wrażliwość sensora na światło. Im wyższy ten parametr, tym matryca mocniej reaguje na światło. Im wyższa czułość, tym mniejsza jakość zdjęć. Pojawiają się szumy, zmniejsza się szczegółowość, kontrast i nasycenie. Wyższą wartość czułości ISO zazwyczaj wykorzystuje się podczas robienia zdjęć w nocy, podczas zdjęć dziennych możemy ją wykorzystać dla uzyskania specjalnego efektu na zdjęciu.

Minimalny czas naświetlania

Minimalny czas naświetlania w lustrzankach cyfrowych - jest to, najprościej mówiąc, minimalny czas otwarcia migawki w aparacie. W tym czasie naświetlany jest światłoczuły przetwornik fotoelektryczny (czyli światłoczuła matryca). Jeżeli do tej matrycy dotarło za dużo światła, otrzymujemy prześwietlony materiał, a jeżeli za mało - niedoświetlony. Mając duży czas naświetlania możemy wykonać fotografie przy słabym oświetleniu, a ponadto uzyskać interesujące efekty artystyczne.

Niestandardowy balans bieli

Niestandardowy balans bieli to jedna z funkcji w aparacie cyfrowym, która pozwala samodzielnie dostosować balans bieli podczas wykonywania zdjęć. Funkcja ta jest zazwyczaj wykorzystywana w nietypowych warunkach oświetlenia. Aby jej użyć, należy najpierw ją uruchomić, a następnie wykadrować biały obiekt w taki sposób, by wypełnił cały kadr. Dzięki temu, aparat ustawi wartość niestandardowego balansu bieli, która zostanie ustawiona do zdjęć.

Rodzaj migawki

Rodzaj migawki w aparatach bezlusterkowych może być mechaniczny, elektroniczny, hybrydowa lub szczelinowa.

Hot Shoe

Hot Shoe to złącze umieszczone w górnej części korpusu aparatu cyfrowego, które służy do łączenia ze specjalnie ukształtowanym elementem zewnętrznej lampy błyskowej. Pozwala ono na bezpośrednie przekazywanie sygnałów między aparatem i lampą. Możliwe jest również zainstalowanie specjalnego adaptera "gorącej stopki" na aparacie, który umożliwia instalację wszelkich dodatkowych akcesoriów, a nawet drugiego aparatu. Jest to przydatne rozwiązanie zwłaszcza dla profesjonalistów.

Wkręt pod statyw

Wkręt pod statyw - element ze stali nierdzewnej służący do mocowania lustrzanki cyfrowej do statywu. Wkręty są gwintowane w dwóch standardach: UNC 1/4" ze skokiem gwintu w ilości 20 zwojów na cal oraz UNC 3/8" ze skokiem gwintu w ilości 16 zwojów na cal. Gwinty wkrętów pod statyw posiadają kąt boku zarysu o wartości 60⁰.

Złącza i porty

Złącza i porty w aparatach bezlusterkowych to interfejsy do podłączania dodatkowych akcesoriów i przesyłania danych. Mogą zawierać porty USB, HDMI, mikrofonowe, słuchawkowe i gniazdo dla karty pamięci. Umożliwiają ładowanie, przesyłanie zdjęć oraz podłączanie mikrofonów czy innych akcesoriów.

Komunikacja

Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.

Karty pamięci

Karty pamięci w aparatach bezlusterkowych to nośniki danych, na których zapisywane są zdjęcia i filmy. Popularne rodzaje to karty SD oraz ich wersje rozszerzone, jak SDHC i SDXC. Wielkość karty zależy od potrzeb użytkownika i możliwości aparatu.

Rozmiar matrycy

Rozmiar matrycy w aparatach bezlusterkowych wpływa na jakość obrazu. Wyróżniamy APS-C, Micro Four Thirds oraz pełnoklatkowe. Im większa matryca, tym lepsza jakość zdjęć, szczególnie przy słabym oświetleniu.

Rozdzielczość efektywna

Rozdzielczość efektywna aparatu cyfrowego jest określana za pomocą dwóch liczb określających liczbę pikseli w matrycy. Pierwsza to liczba wszystkich pikseli (np. 8,2MP), druga to liczba pikseli efektywnych (np.8,0MP). Liczba wszystkich pikseli określa nam, ile pikseli światłoczułych jest na matrycy aparatu. Liczba pikseli efektywnych określa z kolei, ile z tych pikseli stanowi punkty robionego zdjęcia (w praktyce jest równa iloczynowi wskazanej rozdzielczości aparatu).

Maksymalna rozdzielczość

Maksymalna rozdzielczość to jeden z parametrów aparatów cyfrowych, który podawany jest megapikselach i określa on maksymalną liczbę foto-czułych komórek na elemencie światłoczułym aparatu. Każda komórka odpowiada jednemu pikselowi zdjęcia. Im większa maksymalna rozdzielczość, tym lepszej jakości zdjęcia otrzymamy po ich wywołaniu. w celu określenia potrzebnej rozdzielczości powinniśmy ustalić wielkość zdjęć do wywołania. Im jest ona większa, tym większej rozdzielczości potrzebujemy.

Rozdzielczość filmów

Rozdzielczość filmów to parametr mówiący o tym, w jakiej rozdzielczości będą nagrywane filmy przez dany apart cyfrowy. Główną rolą aparatu jest robienie zdjęć, dlatego nagrywane filmy będą zazwyczaj gorszej jakości, niż te nagrane sprzętem do tego przeznaczonym. Jest to dodatkowa funkcja. Standardowa rozdzielczość nagrań aparatem cyfrowym wynosi 160x120, 320x240, lub 640x480 pikseli. Nawet najwyższa rozdzielczość nie zapewni dobrej jakość filmów.

Automatyczne czyszczenie matrycy

Automatyczne czyszczenie matrycy to funkcja, którą posiadają lustrzanki cyfrowe. Czyszczenie jest wykonywana za pomocą ultradźwięków, niektóre urządzenie aktywują funkcję automatycznie przy wyłączaniu i włączaniu aparatu, a w niektórych trzeba ją uruchomić samodzielnie. Automatyczne czyszczenie radzi sobie z większością zabrudzeń, ale nie jest w stu procentach skuteczne, dlatego zdarza się, że pozostawi część zabrudzeń. Warto wykonywać czynności, które uchronią aparat przez zabrudzeniem.

Ilość megapikseli

Ilość megapikseli - oznacza liczbę pikseli w milionach. Piksele to z kolei części składowe obrazu wyświetlanego na matrycy lustrzanki cyfrowej. Każdy z tych niewielkich elementów ma przypisany kolor w systemie RGB.

Obiektyw w zestawie

Obiektyw w zestawie to parametr lustrzanek cyfrowych, który informuje nas ile i jakie obiektywy znajdują się w zestawie z danym modelem lustrzanki cyfrowej. Lustrzanka cyfrowa może mieć z reguły dołączony jeden lub dwa obiektywy. Istnieje również możliwość dokupienia obiektywu spoza zestawu, który również będzie kompatybilny z naszym aparatem. Rodzaj obiektywu w zestawie to jeden z ważniejszych czynników decydujący o jakości wykonywanych zdjęć.

Zoom optyczny

Zoom optyczny to jeden z parametrów aparatu cyfrowego. Informuje nas o tym, ile razy można zwiększyć ogniskową w obiektywnie zmiennoogniskowym, a więc jaki jest zakres przybliżenia. Przykładowo, pięciokrotny zoom (zoom x5 ]) mówi o tym, że najdłuższa ogniskowa w danym obiektywie będzie pięć razy dłuższa, niż jego najkrótsza ogniskowa. Zoom optyczny to ważny parametr, gdyż umożliwia wykonania przybliżenia na interesujący nas obiekt.

Auto-Bracketing

Auto - bracketing to jedna z funkcji dostępna w lustrzankach cyfrowych, dzięki niej możliwe jest prawidłowe naświetlenie zdjęcia. Aparat wykonuje dwa lub trzy zdjęcia tej samej sceny z różnymi parametrami naświetlania, dzięki czemu możliwy jest wybór tego najlepszego. Zazwyczaj auto-bracketing wykorzystuje się podczas trudnych warunków oświetleniowych, gdy jest ciemno lub gdy występują też duże kontrasty. To funkcja również przydatna dla początkujących fotografów.

Technika redukcji czerwonych oczu

Technika redukcji czerwonych oczu to jedna z funkcji lustrzanki cyfrowej. Umożliwia likwidację efektu czerwonych oczu na zdjęciach wykonywanych z użyciem lampy błyskowej. W aparacie z wbudowaną lampą błyskową, wykonywanych jest kilka krótkich błysków jeszcze przed otwarciem migawki. Powoduje to zmniejszenie się źrenicy , dzięki czemu oko przystosowuje się do jasnego światła. Następnie wykonywane jest zdjęcie, na którym przystosowane do światła oczy, nie wychodzą na czerwono.

Synchronizacja z drugą kurtyną

Synchronizacja z druga kurtyną to funkcja w lustrzance cyfrowej, która podczas robienia zdjęcia naświetla wpierw tło zdjęcia światłem zastanym, by następnie uruchomić lampę tuż przed zamknięciem migawki. Taki zabieg ma na celu doświetlenie fotografowanego obiektu, ale dzięki niemu na zdjęciu widoczne jest również tło. Jeśli nie użyjemy synchronizacji z drugą kurtyną, tło może wyjść całe czarne, co nie zawsze jest pożądanym efektem.

Live View

Live View to jedna z funkcji stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Tryb Live View pozwala obejrzeć obraz na wyświetlaczu podczas kadrowania. Jest to możliwe dzięki podniesieniu lustra przez lustrzankę, obraz jest wtedy rejestrowany przez matrycę i wyświetlany na ekranie aparatu. Nie każda lustrzanka posiada taką funkcję, wtedy nie ma możliwości podglądu na wyświetlaczu, jedynie przez wizjer.

Maksymalna ilość zdjęć w serii

Maksymalna ilość zdjęć w serii to jeden z parametrów w aparacie cyfrowym. Określa on ile zdjęć jedno po drugim wykona aparat, przy uruchomionej funkcji zdjęcia seryjne. W zależności od modelu, aparat może wykonać od kilku do nawet kilkudziesięciu zdjęć w serii. Często możliwe jest również wybranie szybkości robienia zdjęć seryjnych między serią szybką i normalną.

Maksymalna szybkość zdjęć w serii

Maksymalna szybkość zdjęć w serii to parametr aparatów cyfrowych podawany w klatkach na sekundę. Informuje nas o tym, ile maksymalnie klatek zapisze aparat w ciągu jednej sekundy, jeśli uruchomimy funkcję zdjęć seryjnych. W profesjonalnym sprzęcie może to być nawet 10 klatek na sekundę. Jest to uzależnione od szybkości działania całego aparatu, również od szybkości transferu danych do pamięci wewnętrznej.

Wyświetlacz LCD

Wyświetlacz LCD to jeden z elementów lustrzanki cyfrowej. Umieszczony zazwyczaj jest z tyłu obudowy, dzięki niemu możliwe jest programowanie ustawień w aparacie. Im jest on większy, tym łatwiej jest dokonywać zmian w ustawieniach. W zależności od modelu, aparat może posiadać wyświetlacz LCD nieruchomy lub ruchomy, który można odchylać lub obracać, a często stosowany jest również dodatkowy monochromatyczny wyświetlacz LCD.

Ruchomy ekran

Ruchomy ekran to funkcja stosowana w niektórych modelach lustrzanek cyfrowych. Dzięki niej, możemy ustawić ekran aparatu, tak by było nam wygodnie zrobić zdjęcie. Jest to przydatne, gdy wykonując zdjęcie przyjmujemy niestandardową pozycję. Ruchomy ekran daje nam większe możliwości kadrowania. W zależności od modelu, może on być odchylany lub obrotowy. Odwracając ekran wyświetlaczem do obudowy, chronimy go przed uszkodzeniem.