Naczepy Wielton

(21)
  • Filtruj
  • Kategorie
  • Sortuj

Artykuły eksperckie

Naczepa to rodzaj przyczepy służącej do przewozu rzeczy, bez przedniej osi, zaprojektowany tak, że jej część wraz z ładunkiem ułożony jest na tylnej osi ciągnika siodłowego tworząc razem pojazd członowy.
Ciągnik siodłowy jest to pojazd, który służy tylko i wyłącznie do ciągnięcia innych pojazdów, które nie posiadają napędu własnego. Siodło czyli element łączący ciągnik z naczepą nie jest sztywne, pozwala na swobodne skręcanie przyczepy względem ciągnika, dzięki temu skrętnemu połączeniu ciągnik wraz z naczepą pomimo swoich długich wymiarów, mogą zachować relatywnie niewielki promień skrętu. Tego typu pojazdy są często stosowane w transporcie, ponieważ mogą przewozić znacznie większe obciążenia ze względu na rozłożenie ciężaru na więcej osi. Do jednego ciągnika możemy podłączyć różnego rodzaju naczepy, które przeznaczone są do przewozu różnego rodzaju ładunków. Jest to idealne rozwiązanie, nie trzeba kupować kolejnego samochodu, wystarczy zmienić naczepę.
Istnieją różne rodzaje naczep:
  • uniwersalne - typu kurtynowego lub firanki, mają wiele zastosowań, pozwalają na transport towaru na paletach lub luzem,
  • Jumbo – naczepa o typie kurtynowym, posiada obniżone zawieszeniu, które pozwala na załadunek wyższych towarów,
  • mulda – naczepa kurtynowa do przewozu stali walcowanej w kręgach,
  • izotermy – czyli naczepy skrzyniowe, które posiadają izolacje pozwalającą na transport towarów wrażliwych na zmianę temperatury,
  • chłodnie – najczęściej wykorzystywane są do przetransportowania ładunków wymagających niskiej temperatury: leki, mrożonki, warzywa, owoce. Wyposażone są w agregat chłodniczy, który może być spalinowy lub elektryczny,
  • wywrotki – posiadają konstrukcję stalową lub aluminiową, wykorzystuje się je do transportu materiałów sypkich, bądź też w kawałkach: ziemia, piasek, gruz, zboże, węgiel,
  • platformy – są to niskopodwoziowe naczepy przeznaczona do transportu maszyn i urządzeń ponadgabarytowych, które charakteryzują się dużą masą,
  • dłużyce – naczepy przeznaczone do transportu długich elementów, takich jak rury, belki, śmigła,
  • cysterny – wykorzystywane są do przewozu płynów, materiałów płynnych w temperaturze otoczenia lub wyższej. m.in paliwa, alkohole, asfalt oraz gaz.
  • naczepa kłonicowa – służy do przewozu drewna i bali,
  • naczepa specjalna – która przede wszystkim służy do transportu tafli szkła.
Jak widzicie naczep jest bardzo wiele, dlatego przy firmie zajmującej się różnymi rodzajami transportu polecany jest zakup ciągnika siodłowego i różnego rodzaju naczep, tak by nie trzeba było za każdym razem kupować nowego auta czy ciężarówki, co wiąże się ze znacznie wyższym kosztem.